hei@byfjords.no
Gratis frakt på alle ordrer over 700,-
  • 0
hei@byfjords.no
Gratis frakt på alle ordrer over 700,-
  • 0
Gratis frakt på alle ordrer over 700,-
hei@byfjords.no

Kjøpsvilkår

HVA KOSTER FRAKTEN?

Hos oss får du fri frakt over 800 kr, uansett størrelsen på ordren din. På bestillinger under 800 kr, vil en fraktgebyr på 99 kr for pakker som går i postkassen, og 129 kr for pakker som går til Post i butikk bli lagt til. Du har muligheten til å bytte og returnere din bestilling kostnadsfritt. Det tilkommer ingen tollavgift på varene fra oss.

BETALING

Pris er oppgitt i NOK (inkl 25% mva). Alle transaksjoner gjennomføres i Norske Kroner.

Pengene blir trukket når mottatt ordre er godkjent.

GAVEKORT

Gavekort som er utstedt av By Fjords er gyldig i nettbutikken i 2 år fra kjøpsdato.

NÅR KOMMER MIN BESTILLING?

Alle bestillinger sendes fra vårt lager i løpet av 1 til 2 dager. Leveringstid til deg som kunde er deretter 1-4 dager avhengig av hvor i landet du bor.

HVOR ER PAKKEN MIN?

Spor pakken din for å se hvor den befinner seg. Oppgi ordrenummer og e-postadressen som er registrert på ordren.

Har du ikke mottatt kollinummer i din leveringsmail så er bestillingen din sendt direkte hjem til postkassen din og kan derfor ikke spores.   

HVORDAN VET JEG NÅR PAKKEN MIN HAR KOMMET TIL UTLEVERINGSSTEDET MITT?

Du får en sms til mobilnummeret du oppga i din bestilling med informasjon om hvor pakken din kan hentes samt ditt referansenummer. Bruk referansenummeret for å hente ut pakken. Du må alltid legitimere deg ved henting av pakker. Det er kun personen som har foretatt bestillingen som kan hente pakken.

Kollinummeret som du fikk i ditt leveringsbekreftelsesmail kan du også bruke for å spore pakken på Postens hjemmeside.

BURDE PAKKEN DIN HA ANKOMMET UTLEVERINGSSTEDET, MEN DU HAR IKKE FÅTT NOEN SMS?

Ikke noe problem, årsaken til dette er som oftest at mobilnummeret er feilskrevet i forbindelse med bestillingen. Benytt kollinummeret for å hente pakken. Dette nummeret er oppgitt i din leveringsbekreftelsesmail.

Pakken leveres til din postkasse eller til ditt utvalgte postutleveringssted.

ER PAKKEN DIN SKADET?

Er pakken og/eller innholdet skadet når du henter den, må du melde fra om dette direkte på utleveringsstedet. Personalet på utleveringsstedet hjelper deg med hvordan du skal håndtere dette. 

JEG HAR IKKE HENTET PAKKEN MIN – HVA SKJER DA?

For alle pakker som ikke hentes ut innen 14 dager debiterer By Fjords kunden en avgift på 150 kr. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndtering. Betalingsvilkår er 30 dager. Ved for sen betaling tilkommer purregebyr (det beløpet som er tillatt iflg loven er f.t. 65 kr) samt forsinkelsesrente og eventuelle inkassokostnader. Angrer du kjøpet etter at pakken er sendt fra oss må du likevel hente pakken din på utleveringsstedet og eventuelt sende den tilbake til oss med utfylt returseddel. Alternativt kan du ta kontakt med oss og informere om hvorfor du ikke har mulighet til å hente pakken.  

PRØV DINE NYE KLÆR!

Prøv plaggene dine og tenk på at det er viktig at du er forsiktig med deodorant, sminke og parfymer. Vil du returnere plagget til oss må plagget være i originalstand, med alle etiketter på plass, uten dufter og flekker.

PERSONOPPLYSNINGER

By Fjords er ansvarlige for behandling av de personopplysningene du overlater til oss som navn, adresse, personnummer, mobil- og telefonnummer samt e-postadresse. Vi kommer til å behandle dine personopplysninger for å kunne administrere dine innkjøp, for markedsføringsformål ved blant annet elektroniske kommunikasjonstjenester, samt for å kunne utvikle våre produkter og tjenester.

I forbindelse med dette, kan dine personopplysninger komme til å gis videre til, og lagres, på Googles servere som er plassert rundt i verden. Dine personopplysninger kan således komme til å håndteres på en server som er plassert i et annet land enn der du bor. Google kan også komme til å overføre dine personopplysninger til en tredje part i det tilfellet det kreves i følge loven, eller når en slik tredjepart behandler informasjonen på oppdrag av Google. Google sammenkobler ikke din IP-adresse med noen andre personopplysninger som Google kan ha lagret om deg.

Opplysninger vi analyserer kan for eksempel være din IP-adresse, siste utførte innkjøp, betalingsmåte og annen informasjon som du har gitt til oss som kunde. Vi kan komme til å spare på dine personopplysninger opp til tre år etter at ditt kundeforhold til oss har opphørt for markedsføringsformål som nevnt over. Vi ser deg som kunde i løpet av den tiden som du avbetaler noen av dine kjøp, eller benytter deg av noen av våre tjenester på vår nettside. Vi ser deg også som kunde i løpet av den tiden som din garantitid løper på produkt(-er) som du har kjøpt av oss.

Gjennom kjøp av produkt(-er) fra vårt sortiment og/eller søknad om kreditt, samtykker du til en slik behandling av dine personopplysninger som angis ovenfor. Du kan helt eller delvis tilbakekalle ditt innleverte samtykke ved skriftlig beskjed til oss på nedenfor angitte adresse.

Det er frivillig å oppgi personopplysninger. Om du ikke vil at dine personopplysninger skal benyttes for direktemarkedsføring, ber vi deg sende en e-post til oss på kundeservice@byfjords.no  eller skrive til By Fjords AS, Vikja, 6977 Bygstad, og gi oss beskjed om dette. Du har som kunde rett til, etter skriftlig beskjed til oss på ovenfor nevnte adresse, å få informasjon om hvilke personopplysninger vi har registrert om deg, og hvordan disse opplysningene benyttes. Du har også rett til å forlange at vi retter eller tar bort feilaktige opplysninger om deg.

GARANTIER, REKLAMASJON OG ANGRERETT

Om du ønsker å angre på ditt kjøp har du alltid 14 kalenderdager fra varen er mottatt. Det skal være forutsett at varen er i originalstand og kan selges som ny. Dette innebærer at varen skal være uten synlige bruksskader, slitasje eller flekker. Du kan gjerne prøve produktet på innendørs, slik du ville gjort i en alminnelig butikk. Alle originale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og originalemballasjen må følge med. Ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignende direkte på originalforpakningen – da blir den skadet og taper seg i verdi.

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til å undersøke varen innenfor det som anses som naturlig og nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og funksjon. Du kan altså prøve produktet på samme måte som du ville gjort i en alminnelig butikk.

Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil By Fjords AS gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt (eksempelvis skoeske).

Angrefrist gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eksempelvis undertøy, badetøy o.l.) eller varer hvor forseglingen er brutt (eksempelvis skjønnhetsprodukter, skopleieprodukter, sokker o.l.) Er du i tvil, ta kontakt med oss først.

Utgifter for frakt eller annen tjeneste vil ikke bli kompensert i forbindelse med bytteretten. Beløpet du har til gode blir utlignet mot verdien av de produktene du ønsker å bytte til i forbindelse med bytteretten. Dersom verdien av produktene du ønsker å bytte til overstiger beløpet du har tilgode, må du betale mellomlegget til By Fjords. Når du benytter deg av bytteretten tilbyr By Fjords gratis returfrakt.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den (senest to mnd etter at varen er mottatt), gi By Fjords beskjed (post@byfjords.no) om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).

Reklamasjon må senest skje to år etter at kjøper overtok varen. Hvis kjøper ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom By Fjords, eller eventuelle underleverandører har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.

 

Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukerombudet, www.forbrukerombudet.no eller Sandakerveien 138, 0484 Oslo, tlf. 23 40 06 00. Vi følger alltid deres anbefalinger. Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr. For informasjon om hvilke rettigheter du som har som konsument, anbefaler vi deg å besøke Forbrukerombudets nettside www.forbrukerombudet.no/ehandel.